woensdag 9 september 2015

To good to be true






Iedereen wil oud worden, maar niemand wil er oud uitzien. Door dit blog ontdek ik veel producten die claimen dat zij dit waar kunnen maken: luxe gadgets en andere elektrische hulpmiddelen, cosmetische behandelingen, therapieën, cursussen, wonderpillen, superfood, dieëten en natuurlijk ook anti-rimpelcrèmes. Een aantal van deze producten bespreek ik later op Sarah's secrets unveiled. 

Dit enorme aanbod van producten, is te verklaren door het feit dat wij bereid zijn veel geld uit te geven voor de illusie dat we onze jeugd kunnen behouden. Het logische gevolg van vraag en aanbod. Slimme reclamecampagnes laten ons geloven dat net dat specifieke product deze droom kan waarmaken. Hoe mooier de belofte, hoe meer geld wij uit willen geven.

Voor Sarahs secrets unveiled onderzoek ik of een dure anti-rimpelcrème werkelijk beter is dan een goedkope. En zo stuitte ik onlangs op iets vreemds. 

Op Facebook zag ik een gepromoot bericht van Derma Supreme. Dit is een merk voor schoonheidsproducten die de veroudering van de huid terug kunnen draaien. Dr. Oz (bekend geworden door Oprah Winfrey) zou deze crème aanbevelen. Ellen Degeneres en Oprah zouden hun fantastische huid aan de producten van Derma Supreme te danken hebben. Onder het artikel stonden testimonials van Nederlandse Facebookgebruikers. De een na de ander was lyrisch over de werking van het product. Het mooiste van alles... je kon Derma Supreme gratis uitproberen. Voor slechts € 5,99 - de verzendkosten - ontvang je drie producten. Dit pakketje heeft gewoonlijk een waarde van meer dan tachtig euro.


Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Een mooie huid voor nop. Geloof me, het ìs ook te mooi om waar te zijn. 

Het viel me op dat alle testimonials in een vreemd soort Nederlands waren geschreven. Daarom klikte ik op Facebookprofielfoto's van enkele Nederlandse dames en iedere keer leidde dit naar een profiel van een andere Amerikaanse vrouw. Vreemd.

Verder onderzoek leerde mij er verschillende websites en Facebookpagina's zijn aangemaakt voor gedupeerde gebruikers van Stemologica van over de hele wereld. Stemologica opeert op dezelfde manier als Derma Supreme. Door de verzendkosten te betalen, activeer je direct een automatische incasso. En dat is hun truc. Je bent nu namelijk direct geabonneerd op een langdurige 'kuur'. Vanaf dat moment schrijven zij regelmatig bedragen af die variëren van € 50,- tot  € 271,-. 

Derma Supreme werkt net zo. Alleen het kleine potje uit het proefpakket is 'gratis'. De andere twee flacons kosten je direct € 72,95 zodra je de dop eraf haalt. In de hele kleine lettertjes wordt vermeld dat dit bedrag afgeschreven wordt als je de ongeopende flacons niet binnen 14 dagen terugstuurt. Daarmee start ook jouw 'kuur'. Nu wordt er iedere twee maanden € 72,95 van je rekening afgeschreven door Derma Supreme. Het is moeilijk om dit geld weer terug te vorderen. 

De effecten van de crème blijken ook zeer tegen te vallen. Het zal je dan ook niet verbazen dat nader onderzoek me heeft geleerd dat Dr. Oz deze crèmes nooit heeft aanbevolen.

Op internet en vooral ook via Facebook zijn er meerdere merken actief die op deze manier opereren. Een ding is mij duidelijk geworden op het gebied van anti-ageing producten:

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat het ook!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten